• 10 sierpnia 2020

Nowy raport "State of Home Expending" firmy HomeAdvisor dostarcza skarbów informacji na temat nawyków i zachowań właścicieli domów związanych z wydatkami na remont, utrzymanie domu i wydatki na pomoc w nagłych wypadkach.

Mischa Fisher, główny ekonomista ANGI Homeservices (który jest właścicielem HomeAdvisor), zapewnia wgląd w raport.

Właściciele domów wydają więcej na remonty, niż na utrzymanie domu

Wyciągając portfele, właściciele domów są bardziej skłonni wydawać pieniądze na poprawę swojej przestrzeni, niż zajmować się projektem konserwacji. "Za każdego dolara, który wydają na utrzymanie domu, właściciele domów wydają średnio pięć dolarów na projekty remontowe", mówi Fisher.

W 2018 roku właściciele domów wydali średnio 7 560 dolarów na projekty związane z modernizacją domu. "Wydali średnio 1.105 dolarów na projekty związane z utrzymaniem domu, a 416 dolarów na projekty związane z ratownictwem domowym", twierdzi Fisher.

Państwa wydają najwięcej i najmniej na ulepszanie domów

Mieszkańcy Massachusetts, Hawajów, Rhode Island i Maryland są jednymi z tych stanów, które wydają najwięcej na projekty domowe. "Z drugiej strony, Zachodnia Wirginia, Wyoming, Nowy Meksyk, Południowa Dakota i Maine są jednymi z tych stanów, które wydają najmniejszą kwotę na poprawę warunków mieszkaniowych," mówi Fisher.

Wydatki na poprawę warunków mieszkaniowych wzrosły o 17,5% w stosunku do 2018 roku. Fisher przypisuje niektóre z nich wzrostowi płac konsumenckich i kulturowej koncentracji na estetyce projektowania. "Ponadto, koszt wykwalifikowanych pracowników rośnie i istnieją lepsze (ale droższe) narzędzia do ulepszania domu", mówi.

Co poprawiają właściciele domów?

Pokoje są najbardziej popularnym wyborem w zakresie wyposażenia wnętrz. "Spośród tych projektów przebudowy, łazienki pozostają przytłaczająco popularnym wyborem we wszystkich pokoleniach, prawdopodobnie po części ze względu na ich relatywnie niższy koszt w porównaniu z kuchnią", twierdzi Fisher. Wielu właścicieli domów uwzględnia trendy w technologii łazienkowej z 2019 roku. "Remont łazienki kosztuje zazwyczaj 10 352 dolarów, a większość właścicieli domów wydaje od 5 957 do 14 832 dolarów". Podczas gdy mała lub średnia łazienka waha się od 3 500 do 7 000 dolarów, mówi on, że przebudowa głównej lub dużej łazienki może kosztować ponad 13 000 dolarów.

Poza przebudową pomieszczeń, inne popularne projekty obejmują instalację nowych urządzeń, wymianę dachu i renowację podłóg z twardego drewna.

Motywacja do realizacji projektów

Wśród pokoleń, tysiąclecia są bardziej prawdopodobne, aby zakończyć projekt domu w celu zwiększenia wartości odsprzedaży domu. "Ponadto, podczas gdy wyż demograficzny i Gen X chętniej 'modernizują' swoje domy, tysiąclecia i Ciche Pokolenie mówią, że chcą poprawić estetykę i wzornictwo", wyjaśnia Fisher.

Kiedy właściciele domów zwracają uwagę na naprawianie części domu, wymieniają lub naprawiają obszary, które są uszkodzone, gnijące lub wadliwe. Fisher mówi, że najprawdopodobniej skupią się na następujących projektach: nowy dach, nowy system HVAC, nowe ogrodzenie, budowa pokładu, nowe rynny, wymiana okien i nowa bocznica.

Projekty domów awaryjnych

Co piąty właściciel domu zgłosił potrzebę ukończenia awaryjnego projektu budowy domu. Przykłady takich projektów to naprawa szkód spowodowanych gradem na dachu lub wymiana uszkodzonego podgrzewacza ciepłej wody. "Właściciele domów, którzy mieszkają na terenach podatnych na ekstremalne zjawiska pogodowe, wydają najwięcej pieniędzy na projekty awaryjne," mówi Fisher. Teksas, Alabama, Gruzja i Luizjana prowadzą w tym obszarze w wyniku burz tropikalnych, burz z piorunami, powodzi i gradobicia.

Jednak możesz być zaskoczony, gdy dowiesz się, że starszy dom nie jest potrzebny, co oznacza, że w razie nagłego wypadku wydasz więcej". "Właściciele 100-letniego domu wydają średnio o 370 dolarów mniej na awaryjne naprawy w domu niż właściciel zupełnie nowego domu", mówi Fisher.

Jakie są koszty badań prowadzonych przez właścicieli domów?

Przy badaniu kosztów remontu domu, istnieją poważne różnice pokoleniowe. Na przykład:

  • Tysiąclecia: 77% korzysta z internetu, 64% sprawdza sklepy wielkopowierzchniowe, 30% pyta o wcześniej używanego wykonawcę
  • GenX: 74% sprawdza sklepy wielkopowierzchniowe, 70% korzysta z Internetu, 23% pyta o poprzednio używanego wykonawcę
  • Baby Boomers: 60% sprawdza big box store, 58% korzysta z internetu, 35% pyta wcześniej używanego wykonawcę
  • The Silent Generation: 50% sprawdza sklepy wielkopowierzchniowe, 32% pyta o wcześniej używanego wykonawcę, a 25% korzysta z internetu
Top